Aktuality

24.11.2014
12. 11. 2014 sa konal záverečný workshop projektu, ktorý je
 
4.2.2014
Viac o kľúčových kompetenciách s dôrazom na podnikateľské zručnosti sa
 
17.12.2013
Týmto dávame do pozornosti publikované výsledky v zborníkoch s názvom:
 
13.5.2013
Zverejnený článok v štvrťročníku Technickej univerzity v Košiciach Haló TU
 
9.11.2012
Prezentácia čiastkových výsledkov z prieskumu požiadaviek trhu práce na absolventov
 


Základné informácie o projekte

Názov projektu: Vybudovanie multimediálnej učebne na podporu dištančných foriem vzdelávania v oblasti kľúčových kompetencií s dôrazom na podnikateľské zručnosti (KEGA 035TUKE-4/2012)

Vedúci projektu: doc. Ing. Peter Kuzmišin, DrSc.
Doba riešenia: 2012 - 2014

Anotácia projektu:

Aktuálnou celospoločenskou požiadavkou v oblasti celoživotného vzdelávania, ktorá je komplexne vyjadrená v materiáloch Európskeho parlamentu a Rady EÚ o kľúčových kompetenciách, je „získanie základných psychologických, ekonomických a právnych vedomostí potrebných pre podnikateľskú činnosť, ktorá bude prínosom pre riešenie nezamestnanosti a tým aj ekonomického rastu". Uvedená myšlienka je zároveň aj východiskovou ideou tohto projektu.

Predkladaný projekt KEGA má svojou realizáciou prispieť k riešeniu nezamestnanosti (hlavne na východnom Slovensku), ktorej vážnosť v dôsledku hospodárskej krízy vzrástla. Problémom je, že nezamestnanosť sa začína výraznejšie dotýkať aj absolventov vysokých škôl, nakoľko znalosti a zručnosti získané absolvovaním vysokoškolského štúdia nie sú plne kompatibilné so štruktúrou dopytu na trhu práce a s kvalifikačnými požiadavkami zamestnávateľov, ktorí na tento problém akademickú sféru už dlhodobo upozorňujú aj prostredníctvom rôznych inštitúcií (napr. RUZ, SOPK, a pod.). Identifikovanou deficitnou oblasťou prípravy absolventov VŠ (hlavne neekonomického zamerania) sú podnikateľské kompetencie. Na základe tejto skutočnosti je cieľom projektu poskytnúť formou kombinovaného vzdelávania základné podnikateľské kompetencie (vedomosti, schopnosti i určité zručnosti) s využitím podpory IKT. Cieľovou skupinou sú absolventi minimálne 1. stupňa vysokoškolského štúdia neekonomických odborov - tak súčasní, ako aj minulí.

Riešiteľský kolektív: Edita Farkašová, Gabriela Koľveková, Daniela Petríková, Oľga Nosaľová, Daniela Palaščáková, Tatiana Soroková, Manuela Raisová, Alena Tartaľová, Viera Kuzmišinová